Szerző |
Üzenet |
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 01:22 - Szerkesztve: sadddam
az aladdin 4d-ről szóló hír (ami sajnos teljesen elveszik az os4 hírbe beágyazva, megérdemelne egy külön postot) nem helyes, mivel nem csak os4-re jön ki az aladdin 4d, hanem morphos-re és aros-ra is! (meg linuxra és osx-re, de ez minket nem érdekel ugye:)
bill (amigások közt mindenki bill:) pelenka (bocsi, nemtom leírni a nevét:) azt mondta, hogy mui4-es gui-ja lesz és ppc natív (term.). 100 és 150 dollár között várható az ára és rendes cd-s, vastag kézikönyves (díszdobozos extra) kiadás lesz:)
amugy használt valaki régen classicon aladdin-t? én ha jól emlékszem nem láttam futás közben (valahogy nem volt népszerű itthon, mindenki lightwave meg imagine, gondolom a guru rovatai miatt:), de elég impresszív vele készített képeket igen. fut amugy a classic változat valamelyik nexgen amiga os-sen? vagy akármelyik klasszikus amigás 3d ware (a lightwavehez ha jól tudom van os4 peccs)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 10:22
azt mondta, hogy mui4-es gui-ja lesz Van OS4-re MUI4? :) Miota?
|
Docky_SD
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 10:49
En hasznaltam egesz ugyes kis ware volt, igaz gfx nelkul szinte hasznalhatatlan
|
Cobra
Piros troll
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 11:26
Van OS4-re MUI4? :) Miota?
Hoho, sokmindent nem tudsz meg... ;)
Egyebkent ez nekem is uj :P
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 12:55
Hoho, sokmindent nem tudsz meg... ;) Inkabb aggya' Samanthat Free Pascal OS4 porthoz... :D (Jo jo, leulok magamtol is.:)
Egyebkent ez nekem is uj :P Ugye, hogy ugye. :P
|
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 14:11
hát elvileg fejlesztik azt a mui4-et os4-re, szóval ugy van, hogy nincs (ami nem publik, az nem létezik:)) lehet hogy ez az aladdin 4d majd elősegíti, hogy minél hamarabb kész legyen os4-re is (bill p. majd ösztönzi -$$- a fejlesztőket remélhetőleg:)), bár ami azt illeti még mos-ra sincs mui4, csak valami beta....
|
Cobra
Piros troll
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 16:33
Szerintem egy raytracernek nem MUI kell, az ilyen sok ablakos felulet eleg nehezkesse teszi a hasznalatat. Kell egy sajat, egyszeru, szepen megtervezett sajat felulet, ami platformfuggetlen, mint pl. LW-ben.
|
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 19:56 - Szerkesztve: sadddam
vagy mint a blender?
na egen, de egy saját gui gondolom sokkal nagyobb meló + a mui-t ugy konfigurálod ahogy akarod ugye, ugyhogy mindenki olyan setup-ot csinál magának, amilyet akar. az monduk jó lenne, ha mellékelnének hozzá pár előre beállított felületsémát.
|
Emeric SH
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 25. 20:31
AFAIK Aladdin 4D egy eleg idejetmult es elavult program. Tovabbi fejlesztes nelkul szep gesztusnal nem sokkal lesz tobb... Bar termeszetesen minden program nagy kincs, de picit az az erzesem van tole, mintha valamifele Warhammer 40000 szeru vilagban elnenk, ahol a regi technologiakat mar mind elfeledtek, es az effele relikviakat nagy becsben, felto gonddal orzik. :)
|
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 01:07
emeric: én nem értek hozzá, így miért elavult? (jó, gondolom persze, hogy az, kb 10 éve nem nyultak hozzá:) inkább ugy kérdem: miben elavult?
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 02:00
sadddam: :) Mindenben! Labdaba sem rug a mai programok mellett ...
|
neongod
Alapító Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 10:01
Quoting: emeric mintha valamifele Warhammer 40000 szeru vilagban elnenk
Aha! Szóval ezért tetszik neked az amigás világ! :D
|
Cobra
Piros troll
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 10:48
sadddam:
Hat pl. ilyen ma alapveto dolgok, mint radiosity, caustics, stb. igy hianyzik, tehat a render minosege igencsak elmarad a ma megszokottol. Ha ezek meglennenek, es a program a nemprofi egyszeru felhasznalok szamara konnyen kezelheto (tehat nem olyan bonyolult mint pl. a Blender felulete) akkor mar lenne erteke mint amatoroknek/kezdoknek valo 3D grafikus program. Profiknak semmikepp. Bevallom oszinten, en eddig egy programmal voltam ugy, hogy hu ezt baromi konnyu/egyszeru/joerzes hasznalni es az a Lightwave volt, azzal egybol otthon ereztem magam, pedig az csak a sokadik ilyen progi volt amit probaltam.
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 11:49
Cobra: s az utolso elerheto Amigas LW verzio mar szinten nem rug labdaba! :)
Maxon Cinema 4D-s csokakat kellene felkerni egy OS4/MOS portra! Az eleg komoly progiva notte ki magat. Filmekhez is hasznaljak ...
|
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 13:52
az az igazság, hogy "profi" 3d-s programnak sajnos egyelőre semmi értelme amigán, mert a leggyorsabb proci a g4/1ghz. labdába se rúg számítási idő tekintetében akár egy 4-5 éves athlonnak se.... a mostani procikról (dual, quad, stb..) ne is beszéljünk. és az uj "amigás" harverek (sam, efika) meg még lassabbak....
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 14:19
labdába se rúg számítási idő tekintetében akár egy 4-5 éves athlonnak se... Hat azert egy csunyan Altivec optimalizalt render rutinnal vicces dolgokat lehet... Arrol nem beszelve, hogy az FPU sem az a kimondottan gagyi cucc PPC-ben, ha jol optimalizalnak ra. Szoval lehetne itt. Mas kerdes, hogy foleg a kozeljovo tekinteteben (SoC hegyek), nem sok eselyt es ertelmet latom egy masszivan Altivecre epito 3D programnak. Mas kerdes, hogy egy jo (ertsd: konnyen hasznalhato) modeller progihoz nem feltetlenul kellenek gigahertzek.
|
rachy
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 15:08
Chainq: sajnos az Altivecnek igen nagy korlat, hogy minden Amiga(-like) hardverben baromi lassu a memoria hozzaferes.
Szerintem a rendereles ideje nem akkora nagy kerdes manapsag, inkabb az, hogy minel inkabb hasznalhato legyen a felulet. Ahhoz meg inkabb a grafkartyat kell nyuzni es nem annyira a processzort.
|
sadddam
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 17:34
"Szerintem a rendereles ideje nem akkora nagy kerdes manapsag" - állóképnél lehet, de animációnál....
csarli, abban igazad van, hogy egy modellernek nem kell brutál proci. ebben lehet is fantázia, egy nagyon jó modeller ware aztán gyors gépeken lehet számoltatni.
|
Emeric SH
Tag
|
# Elküldve: 2007. Okt. 26. 20:42
Quoting: sadddam "Szerintem a rendereles ideje nem akkora nagy kerdes manapsag" - állóképnél lehet, de animációnál....
Indifferens, hogy milyen gepen keszited el, a renderelest renderfarmok/cluster hegyek csinaljak. Minden valamirevalo cuccnal manapsag.
|