Szerző |
Üzenet |
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Máj. 02. 00:40
Megjelent a 3.16 utáni szokásos bugfix release.
Részletek dh1 posztjában az Amiga Mania topicban.
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2022. Máj. 02. 12:18
yeah!
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 01. 16:09
Wayfarer a 3.7-nel tart mar, ebben a kiadasban foleg media playbackkel kapcsolatos fejlesztesek vannak, az egesz media lejatszo alrendszert atdolgozta jacek, alapbol joval kesebb memoriat ker, es ezen kivul is legalabb egy nagy memory leak javitasa is megtortent, ami azt okozta hogy elobb-utobb kifogyott a RAM-bol a gep memoria lejatszas kozben. Mostantol akar tobb oras streameket is lehet nyugiban nezni.
Szokasos helyen letoltheto: https://wayfarer.icu
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 03. 17:06
Ebből már egész jól megy G4-en a Plex is :)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 09. 22:00 - Szerkesztve: charlie
Szoval, aki nem hallotta volna, Mark "bigfoot" Olsen, a MorphOS csapat oszlopos tagja par napja meghirdetett egy community fundraisert, hogy par ev vegetalas utan ujra aktiv fejlesztesbe keruljenek a 3D driverek. A cel 8000 EUR osszegyujtese volt, hogy kb. 3 honapig a projekten dolgozhasson aktivan es teljes idoben.
Ez a kovetkezo reszemelemeket foglalta magaba:
- "Fixed-function pipeline as shaders" - a hagyomanyos OpenGL pipeline megvalositasa shader kodkent, R200+ es minden affolotti Radeonon. Ez foleg azert kell, mert az R200-ban a fixed pipe megvalositasa elegge hardware bugos, az R300-tol felfele pedig mindenkeppen kell hozza shader is, ezert a mostani hibrid megoldas helyett jobban jarunk, ha shaderben van. Az efolotti Radeonokon pedig mindenkeppen shader kell hozza.
"Framebuffer objects" - OpenGL 3.0 feature, ami korabban extensionkent letezett, minden R200+ hardware tudja tamogatni, csak a megvalositas hianyzik.
"Shaders" - ez shader supportot jelent, OpenGL 2 API szinten. Ez csak R300-tol felfele valosithato meg teljesen, R200-on pedig reszlegesen, valamint a hozza tartozo GLSL forditot... Ez egy eleg nagy taszk, ezert a teljes tamogatas valoszinuleg nem realis, de el lehet jutni egy olyan szintre, amikor a legfontosabb funkciok tamogatva vannak, a kulonfele programoknak szukseges aprobb feature-eket nagyon egyszeru implementalni, ahogy felmerulnek.
"Fragment programs" - Ez a shaderek elodjenek tekintheto feature, szinten OpenGL specifikus, es kb. "shaderek, egy assembly-szerusegben" modon irhato le. Kevesszer hasznalt, de pl. a Doom 3 hasznalja, ami egy lenne az igy teljes mertekben tamogathato programok kozul.
"R600 driver" - ez nem szorul sok magyarazatra, 3D driver, teljes shader supporttal a R600, R700, Evergreen es Northern Islands kodnevu Radeon chipcsaladhoz.
A community kb. 1 het alatt kb. 3000 EUR-t gyujtott ossze, aztan ma a "pampers" nevu user ledobta az atombombat, es egymaga tovabbi 5000 EUR-t adott a projektbe!
Igy osszegyult mind a 8000 EUR, szoval bigfoot elvileg a kovetkezo nehany honapban erre fog fokuszalni, igy vegre a MorphOS 3D tamogatasa visszaveheti egykori koronajat az Amigas rendszerek kozott.
Reszletek angolul itt: https://tinygl.molsen.co.za/
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 09. 23:00
Ezek a fejlesztések már a 4.0-ba mennek majd, vagy még napvilágot látnak a következő 3.x-ek folyamán?
BTW, kinél van most az a bizonyos korona?
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 09. 23:10
A beta driverek (garancia nelkul) elerhetok lesznek a fenti linken ahogy egy-egy feature elkeszul. A kovetkezo MorphOS verzioban (3.18) minden fejlesztes benne lesz automatan, mindenkinek elerhetoen. Legalabbis ez a terv.
Korona: Attol fugg honnet nezed. Ha a modern GL feature-eket, akkor az OS4-nel, mert ott ujabb grafkartyak mennek, es legalabb GL ES szinten van shader is. Ha azt hezed, hogy mennyire lehet kitaposni egy viszonylag low-end kartya lelket is, es kihajtani belole a szuflat, es ez mennyire kepviseli az "atlag" usert (ami MorphOS-en meg mindig Mac mini/PowerBook mint abszolut tobbseget jelent, szoval R200 es R300-at), akkor vita targya a dolog, mert az OS4-nel a Radeon drivereken elvileg teljes fizuert dolgozo (vagy egy idoben dolgozott) Hans de Ruiter nem foglalkozik legacy kartyakkal, tudommal, csak Radeon HD es felette... Bar igazabol azt sem tudom h. meg mennyire jellemzo az ilyen R200-as Radeonok meg A1XE-k OS4-en meg, vagy mar mindenki Sam460-azik meg X1/5000-ik RadeonHD-kkal..?
De a high-end kartyakon most nagyot fog csukodni az ollo, es az usereknel levo low-end chipek is meg jobb tamogatast kapnak. (Es az ebben a fundraiserben levo dolgok meg nem a teljes listaja a 3.18-hoz keszulo grafikai ujdonsagoknak - bar a legjelentosebb resze - szoval lesz meg josag ezen kivul is.)
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 09. 23:25
Az jó, ha folyamatosan jönnek, az azt jelenti, hogy nem x86-only lesz. (A "pampers" nevű user te voltál egyébként?)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 09. 23:36 - Szerkesztve: charlie
Nem, nem lesz x86 only ebből semmi.
Én-e voltam a pampers-e: nem. Jó is lenne. Egy lengyel illetőről van szó, akire valszeg rászakadt a bank, mert pl. az Open Hardware PPC laptop fejlesztését is támogatta egy ennél nagyobb összeggel kb. a múlt hónapban.
Ha már így rákérdeztél, én is adtam bele, de nem tartottam szükségesnek h. ezt a tényt, vagy az összeget publikáljam (átlagos hozzájárulás volt kb. mint a többiek a listában az oldalon).
|
anchor
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 10. 00:57
nah ez jó hír, az utóbbi években nem volt érdemi fejlesztés a TinyGL-en. remélem mihamarabb elérnek egy fullos OpenGL 2.0 szintet.
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 10. 11:49
Ha már szóba került az Open Hardware PPC laptop; van hivatalos álláspontja a MorphOS Team-nek, hogy támogatva lesz-e ez a vas? Azt tudom, hogy Jacek Piszczek donatelt a projektnek, de egyebet nem tudtam kideríteni, talán neked van belső infód.
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 10. 14:54
Amig nincs kb. végleges hardware, ami eljut a fejlesztőkhöz, addig nem nagyon van miről beszélni. Érdeklődés nyilván van, de attól is függ, mennyire lesz elérhető és megfizethető a cucc. Még egy sokezer EUR-os gépet támogatni nyilván lehet, de ha két fejlesztőnek van összesen, mert a többiek nem engedhetik meg maguknak, az userek meg még úgy sem, az nem segít az implementáció sebességén.
Egyebet én sem tudok, amit írtam annak is a fele max. common sense, nem valami belső infó. Csak már elég ilyen diskurzust hallgattam végig az évek során. (A Raptor BlackBirddel is ez van, hogy nyilván jó móka lenne támogatni, de 1db van összesen belőle amihez hozzáférnek, és mivel nem kapható, vagy csak rohadt nagy várólistával, ezért minek feccöljenek bele melót.)
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 10. 21:27
Hát így tényleg nem sok alja van. Ami elég szomorú.
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 10. 23:11
Ezek jó hírek. Szerinted meg is lesznek a driverek 3 hónap alatt?
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Jún. 11. 12:27 - Szerkesztve: charlie
Hát reméljük. Bigfoot ugye két hét alatt írt network drivert X5000-hez, OS4 és MorphOS alá is... Emlékezetes epizód volt, amikor a Hyperion driver évek óta (internal) bétában volt, és össze-vissza bugzott, aztán az A-Eon leszerződtette bigfootot a driverre ami, két hét alatt kész lett (majdnem nulláról, nyilván egy hardverfüggetlen driver-skeleton kód már kész van és használatra vár minden alkalommal), és ezen "odaát" úgy meglepődtek, hogy kb. köpni-nyelni nem tudtak.
Az A-Eon először nem hitte el, hogy elsőre is full működő és stabil drivert kaptak, a Hyperionos csóka meg nekiállta arcvesztés-kompenzáció gyanánt a saját "béta" driverét terjeszteni mindenféle fórumokban, hogy "hát igazán szólhatótt volna az A-Eon h. ki akarják adni" - két éve vagy mi, vártak rá. A bigfoot driver azóta is a - fizetős - Expansion Pack része, OS4-en, ill. MorphOS-en alapból beépítve.
Szóval ha valaki össze tudja ezt rántani nagyon záros határidő alatt, az bigfoot, még akkor is, ha nyilván egy fél grafikus alrendszer és egy hálózati driver komplexitása nem összemérhető. Hogy a három hónap elég lesz-e mindenhez, az nem megjósolható. De hogy jelentős előrelépések történhetnek ennyi idő alatt, ha bigfoot valóban oda tudja tenni magát, az biztos.
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 11. 15:48
Ha nekem kéne tippelni, akkor - ha minimális csúszással is, de - a működő béta szint meglesz.
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 15. 01:03
Karaj, akkor várom a fejleményeket :)
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Jún. 16. 21:22 - Szerkesztve: gk
PowerBook G4 15" 15.000 Ft: https://www.facebook.com/marketplace/item/3214575395454080/
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Júl. 28. 18:54 - Szerkesztve: charlie
Bigfoot kiposztolta az első TinyGL ill. 3D projekt update-et a MorphZone-ra.
A projekt jelenlegi állása, implementáció százalékában:
Project 1 - 10% - Implement the fixed-function OpenGL pipeline as shaders Project 2 - 50% - Framebuffer objects Project 3 - 10% - Shaders Project 4 - 80% - ARB Programs Project 5 - 5% - R600 driver
Mivel az update amúgy bazi hosszú és erősen technikai jellegű, főleg fejlesztőknek és OpenGL-hez értőknek szól ezért inkább csak linkelem.
https://morph.zone/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=49&topic_id=13285&post_id=1 53356&viewmode=flat&sortorder=0&showonepost=1
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Aug. 31. 10:57 - Szerkesztve: charlie
Kijött a Wayfahrer 4.0, a legfontosabb változtatás, hogy mégújabb WebKit-et (WebKitGTK 2.36.3) kapott és több más library is frissült (pl. cURL).
https://wayfarer.icu
Ugyanekkor az Iris mailer kliens is frissült, többek között szintén az új WebKit-tel:
https://iris-morphos.com/
|
Scifi
Tag
|
# Elküldve: 2022. Sze. 01. 20:36
Használom!
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Sze. 06. 13:05
Lehet, hogy én vagyok a béna, és már megfakultak az emlékeim, de úgy rémlik, hogy Ambientben az ablak fejléc jobb gombos menüjében "Snapshot All"-t választva el kéne mentenie a beállított ikon nézeti módot (esetemben "All files"). Persze csak ha van ikonja a könyvtárnak. (Van.) Valamiért ez nálam nem akar működni sehogy, akármikor újra nyitom a könyvtárat, "Icons" lista módban nyílik, amitől megőrülök, mert pár application folderen kívül semmire sem volt jó soha. Nem tudtok erre megoldást?
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Sze. 06. 17:41
Latest MorphOS? Mert volt 1 bugos, ami nem jegyezte meg a latest settinget... De nem emlekszem melyik verzio volt.
|
GK
Tag
|
# Elküldve: 2022. Sze. 06. 20:00
Latest, 3.17
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Sze. 07. 18:35
Passz, és most nincs nálam a rendszer hogy kipróbáljam, Mo-ra jöttem, de hosszú idő óta először MorphOS laptop nélkül. :( (Úgyse lett volna itt időm semmire vele.)
Amúgy az gyanús, hogy a Snapshot All, az csak a nézetben lévő ikonokat snapshotolja, de magát az ablakot nem. Aztán passz, lehet hogy tévedek. Valaki ha hoz MorphOS gépet Functionra, majd hétvégén megnézem.
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2022. Okt. 05. 23:38
Bigfoot kiadta a TinyGL ujabb betajat, benne Radeon R500 shader supporttal (ennek a G5, Sam460 es X5000 tulajok orulhetnek foleg), valamint tobb shaderekkel kapcsolatos optimalizacio es bugfix is. Valamint benne van egy "ShaderBoy" nevre hallgato utility is, amit Tcheko dobott ossze, es lehetove teszi a kulonbozo shader-funkciok tesztelgeteset, es ezzel kapcsolatban az bugreportolast. Ennek foleg a fejlesztok fognak orulni, akik igy kiprobalhatjak az egyes funkciokat.
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2022. Okt. 07. 11:22
wowww!
|
kszgd
Tag
|
# Elküldve: 2022. Okt. 07. 22:38
Akkor jól tippeltem, hogy ha minimális csúszással is, de a működő béta szint meglesz.
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2023. Feb. 11. 13:45 - Szerkesztve: charlie
Akinek esetleg nincs meg, a het kozben volt egy OpenSSL3 hotfix mindenfele szokasos "az OpenSSL lyukas" bugra: https://morph.zone/modules/news/article_storyid_2610.html
(Es AmiSSL-bol is van uj, ugyanemiatt, abbol ugye a 68k-sat kell hasznalni ha olyan szoftvert futtatsz, aminek az kell.)
|
dino
Kék troll
|
# Elküldve: 2023. Már. 09. 11:05
Szeretnek az Apple MDD mbe MOS ala egy SCSI vezerlot is, ugylatom a Symbios chip tamogatva van. Az lenne a kerdesem, hogy ez a kartya mukodne a gepben? Koszi
|