Szerző |
Üzenet |
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 20. 09:26
Hi!
Vegre megerett a helyzet, hogy kozkezre bocsassak egy programot, amivel az utobbi honapokban/evben a szabadidomet toltottem: Egy OpenGL alapu fotonezegeto programrol van szo.
A kesztol meg messze van, de talan mar erdemes a Ti velemenyeteket is meghallgatni az ugyben, szoval orulnek ha egy kicsit raneznetek.
Hogy pontosan mi is ez: - Alapvetoen parancssoros a program (de ez meg a kesobbiekben valtozhat). - OpenGL-t hasznal a megjelenitesre. - Ahol lehet animaciot hasznal a valtozasoknal. - Foto nezegetonek tervezem, szoval a kesobbiekben ennek megfelelo ficsoroket tervezek belerakni.
Mi van kesz, es mi csinal valamit: - Zoom: s: 1:1; d: 2:1; Mozgatas Zoom alatt: Nyilak; Shift+Nyilak; Ctrl+Nyilak; Eger mozgatasa; (Zoom elott is hasznalhato az eger: Nagyjabol a mutatott reszre zoom-ol) - Seged racs:v; Shift+v; - Kep valtas: n; p; PgUp; PgDown; - Kilepes: q; Esc;
Mi nincs kesz, azaz mire vigyazz: - Most meg csak foglalja a memoriat. Fel nem szabaditja, szoval a sokadik kep utan Memory allocation errorral kilep.
Igy hasznald: pv --help - Nemi segitseg. pv kep.jpg - Megjeleniti a megadott fajlt. pv kep1.jpg kep2.jpg - Magjeleniti a felsorolt kepeket. pv "" - Adott konyvtarban az osszes fajlt megjeleniti. pv -A Kep.jpg - Az osszes fajlt megnyitja a megadott kep konyvtaraban ugy, hogy a megadott fajl legyen az aktualis (es a sorrend is marad). pv -R Kep.jpg - Kb. mint az elozo, csak rekurzivan megkeresi az osszes fajlt. pv -g on kep.jpg - A segedracsot is bekapcsolja. pv -s 1000,500 kep.jpg - Az ablakot a megadott meretben jeleniti meg. pv -p 0,0 kep.jpg - Az ablakot a megadott pozicioba mozgatja.
Miben tudsz segiteni (ha akarsz): - Elsosorban hibakeresesben jonne jol a segitseg. - Design tapasztalatom nincs tul sok, szoval valami utos megjelenes terv is majd jol jonne! ;) Ez ugyben konzultaljunk!
Letoltheto innen.
Ha kerdes van, keress batran! ;)
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 20. 13:29 - Szerkesztve: dekanyz
Azt elfelejtettem hozza tenni, hogy MorphOS-en kellene probalkozni.
|
Lazi
Mr. AmiCon
|
# Elküldve: 2016. Máj. 20. 15:54
Jol hangzik! Megnezem amint tudom, most csak OS4 elott ulok :)
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 20. 16:13
Quoting: lazi most csak OS4 elott ulok Hiba... de igy pentek delutan elnezzuk neked! ;)
|
Scifi
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 20. 20:27 - Szerkesztve: Scifi
Letoltottem, holnap tesztelem
|
thomas^sd
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 23. 19:28
68k esetleg varhato vagy tul lassu lenne ?
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 24. 09:54
Haat, szerintem nem fog menni. Nincs OpenGL (ha jol tudom), a proci is gyanitom, hogy lassu lenne. A memoria mennyisegevel is gond lenne, bar ez kepmeret fuggo is.
|
Lazi
Mr. AmiCon
|
# Elküldve: 2016. Máj. 30. 21:33 - Szerkesztve: lazi
Na vegre sikerult megneznem!
Nem rossz, de egy kicsit lassu nagy kepmereteknel. Ertem en, hogy teljes meretben kicsomagolod a kepet, de igy nehez lesz fotonezegetesre hasznalni.
A nyomvatartott kurzormozgato bill. lassitja a gorgetest. Ugy vettem eszre, hogy blokkokat lehet gorgetni, szoval kozben talan nem is kellene a billentyuzettel foglalkozni.
Csak ugy altalaban: Nem ertek a jpeg kitomoriteshez, de ezt nem lehetne valahogy a video hardverrel gyorsitani?
Edit: Bocsi, ez lemaradt: Koszi es igy tovabb! :-)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2016. Máj. 30. 23:35
@Lazi: Nem tudom h. statikusan linkelt libjpeget hasznal a cucc, vagy a MorphOS-fele jpeg.library-t de utobbi esetben Altivec gyorsitott a cucc... Elobbi esetben meg nem. (A Datatype a jpeg.library-ra epul.) Annal gyorsabban egy Pegasos II-szeru hardveren R200-as grafikus chippel nem lehet kitomni a kepet.
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 31. 18:04
@Lazi:
Koszi, hogy megnezted! ;)
Lassusag: Haat, sajnos ennyi fer ki a csovon. Egyreszt a libjpeg-nek is idore van szuksege, plusz meg mire a VRam-ba masolodik, az sem megy egy szempillantas alatt. Viszont, ami javulhat a jovoben, az az, hogy background process-re biznam a kicsomagolast. Ez anyit tesz, hogy az esetek tobbsegeben mire nezned a kovetkezot, akkorra mar boven keszen all a megnyitasra.
Nyomvatartott billentyu problemaja: Sajnos ezzel nem tudok mit csinalni. Azt en is tapasztaltam, hogy a billentyuzet kesselve van (hogy ki es hol, azt nem tudom) es a mukodeset kicsit osszezavarja a nyomvatartott billentyu. Marmint, mar reg nem nyomja az ember de meg mindig feldolgozza. Eszembe jutott olyan megoldas is, hogy a billentyu kezeles ne a Glut-os legyen, de... majd meglatjuk. Hatha van erre is valami jo kis OpenGL-es flag.
Alapvetoen azt szerettem volna, hogy a program ugy mukodjon, hogy amig nyomvatartom pld. a v-t, addig megjelenik a racsozat, majd ha elengedtem, akkor eltunik. Ctrl+v-re ugy marad/eltunik. U.ez a zoom-okkal is. Szoval, majd meg keresgelek megoldast erre a problemakra.
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Máj. 31. 18:06
@Csarli:
Nativ MOS-os libJPEG-et hasznal a program.
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2016. Máj. 31. 18:46
@dekanyz: Najó, de statikusan linkelve, vagy a .library-t amit a rendszerhez adnak? Utóbbiban vannak csak Altivec optimalizációk, amit simán leszedsz akárhonnan abban nincs, szerintem.
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Jún. 01. 07:01 - Szerkesztve: dekanyz
@Csarli: Statikusan van linkelve, de nem szedtem le semmit sehonnan.
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2016. Jún. 01. 07:03
Billentyu problema: Tegnap este (furdes kozben) eszembe jutott meg egy megoldas.... majd ki is probalom nem tul sokara!
|
Yellow Dog
Tag
|
# Elküldve: 2016. Jún. 01. 16:11
Quoting: dekanyz este (furdes kozben) Mindenki a kádban kezd el gondolkodni? :-)
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2016. Jún. 01. 19:01
En egy lannyal egyutt masra szoktam ... :D
|