Szerző |
Üzenet |
TCH
Tag
|
# Elküldve: 2010. Ápr. 09. 20:41
Na, ide gondoltam olyat, hogy ami nem fér be máshova.
Nyitásként valaki el tudná nekem magyarázni, hogy hogy a bánatban működik a bináris osztás? :) A neten csak olyat találtam, amit nem értek, vagy ami nem működik.
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2010. Jún. 03. 09:19
Nem tudja valaki véletlenül, hogy az OS4-féle Picasso96 CGFX emulációjában kijavították-e a ScalePixelArray() függvényt? Az eredeti 68k Picasso96 verzió bugos, és függőlegesen nem nyújt rendesen, kihagy scanline-okat meg minden, legalábbis UAE-n, de azt írják, hogy általános probléma. Viszont az OS4-es változatról nem találtam semmit. Ez ugye azt is jelentheti, hogy megjavult, meg azt is, hogy ugyanúgy szar mint a 68k-s. :) A CyberGraphX verzió jó, és M*rphOS-en is működik (of course).
|
TCH
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 06. 22:32
Lehetséges két kinyitott képernyőt egymás mellé rakni? Úgy értem, hogy nyitok két 160x256-os screen-t és az egyik a bal széltől rajzolódik, a másik pedig középtől, ergo vízszintesen osztom ketté a képet és használok más-más palettát. Vagy csak függőlegesen lehet pozicionálni a képernyőket és mindenképpen takarni fogja az egyik a másikat, akkor is, ha nem teljes szélességűt nyitottam?
|
smokey2k
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 07. 20:01
TCH nem hinném hogy az intutition alapból képes x irányban 2 screent egymás mellé kirakni, ha csak két külön palettát szeretnél akkor egyszerűbb szerintem ha nyitsz egy screen-t amit kettéválasztasz specko copper listával.
|
smokey2k
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 07. 20:09
http://cataclysm.cx/random/amiga/reference/Includes_and_Autodocs_2._guide/node024B.ht ml
|
TCH
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 07. 21:33
Köszi a linket. Tehát, ha jól értelmezem, a LoadView paranccsal betöltök egy View-t, amiben meg van adva a ViewPort, a copperlista címe és a szélesség/magasság. http://cataclysm.cx/random/amiga/reference/Includes_and_Autodocs_2._guide/node00B8.ht ml#line57 Nade, a copperlistában mi legyen? :) Coppert még sosem programoztam és nem találtam róla infót a leírásban.
|
smokey2k
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 07. 22:19
http://www.mways.co.uk/amiga/howtocode/text/copper.php http://www.amigacoding.com/index.php/680x0:Copperlist_coding http://ada.untergrund.net/forum/index.php?action=vthread&forum=4&topic=29
|
TCH
Tag
|
# Elküldve: 2011. Aug. 07. 22:22
Köszi!
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2011. Sze. 07. 14:35 - Szerkesztve: charlie
Kicsit off/kéktrollkodás, aki nem bírja ne olvassa:
Megjelent egy update a MorphOS SDK-ból, bugfixek, doksi bővítések, ez eddig szabvány sztori. Viszont, lecserélték a MorphEd-et egy új programozói szövegszerkesztőre, a Scribble-re. Ez egy vadonat új editor (vagy inkább IDE), és már jópár hónapja dolgoztak rajta a háttérben. Az alapja a Scintilla nevű nyílt forrású programozói editor komponens, amelyre pl. a SciTE nevű editor épül. De teljesen átirták MUI alapúra (lett egy Scintilla.mcc tehát később külső alkalmazásokban is helyet kaphat maga az editor rész) és egy teljesen új MUI-s editort/IDE-t írtak köré, valószínűleg a legodabaszósabb programozóseggkinyaló szolgáltatásokkal amiket amigás platform valaha látott.
Részletezés helyett itt egy ízelítő videó: http://www.morphos-team.net/files/scribble.mp4
A Scribble elsősorban C fejlesztésre van kihegyezve, de támogat egyéb nyelveket is (E, Pascal, Lua, Python, Perl, stb.)
Ez van, megint durván fel lett téve a mérce, hogy mit is kéne megugrani egy nextgen amigás platformnak fejlesztői szempontból... :)
|
dino
Kék troll
|
# Elküldve: 2011. Sze. 07. 21:31
Quoting: charlie A Scribble elsősorban C fejlesztésre van kihegyezve, de támogat egyéb nyelveket is (E, Pascal, Lua, Python, Perl, stb.) Szep munka. Remeljuk sokan kedvet kapnak majd jo cuccokat irni...
|
Travis
Tag
|
# Elküldve: 2011. Sze. 08. 11:37
Vim rulez. Minden platformon.
|
adsr
Kukabúvár
|
# Elküldve: 2011. Sze. 08. 12:13
Quoting: TeleTubbie Vim rulez. Minden platformon. A súrolóporra gondolsz?
|
dino
Kék troll
|
# Elküldve: 2011. Sze. 08. 12:42
Quoting: adsr A súrolóporra gondolsz? Ez kipucolja az oppprenccert, legyen az barmilyen platformon :)
|
Travis
Tag
|
# Elküldve: 2011. Sze. 08. 14:20
Nem, én citoszkeleton kódoló génekre gondoltam. Vagy nem is, inkább az önkéntes öreg betegápoló nyanyákra. De az is lehet, hogy csak egy pilates stúdióra. Ki tudja?
|
Guybrush
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 11. 15:10
Üdv!
Amigán milyen C nyelven értő integrált fejlesztőkörnyezet létezik, esetleg "csak" C fordító? Szeretnék Amigán C nyelven programozni, grafikát is.
Olyasvalamire gondolok, ami hasonlít mondjuk a Borlant Turbo C 3.0 -ra (ez egy MS-DOS-os fejlesztő proggy), de Amigára.
Szóval Ti milyen programot használtok/használnátok Amiga 500 programozására, C nyelven?
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 11. 17:25
@Guybrush: A legmodernebb az a Cubic IDE, amely kepes maga ala gyurni a kulonfele OS-ek SDK-it, es adnak hozza GCC-t is. De ehhez minimum gyors (060) es RTG-s 68k kornyezet kell. Bar 68k-n manapsag mar inkabb valamilyen cross-fejlesztokornyezetet hasznalnak (pl. AmiDevCpp), leven az igazan bonyolult projektek leforditasa lassu.
Egyebkent SAS/C vagy GCC ajanlott a fejleszteshez, esetleg VBCC es a legtobb hardcorebb arc az siman CED es shell kombinaciojaval dolgozik. :)
Ha pedig mindezt mezitlabas A500-on akarod futtatni, akkor nem igazan van jo tippem, talan akik jobban ismerik a regebbi vasakat mondanak valami okosat. De keszulj fel, hogy a forditas leginkabb elkepzelhetetlenul lassu lesz... Ezen felul ilyenekrol hogy forrasszintu step-by-step debugger, jobb ha nem is almodsz...
Egyebkent lehet, hogy van valami korabelibb IDE cucc, ami hasznalhatoan mukodik 500-on, de ketlem, hogy az kielegitene egy mai cuccokhoz szokott fejleszto igenyeit. En mindenesetre crosscompilert hasznalnek, valami gyorsabb Amigan/nextgen Amigan, vagy mas platformon.
|
AliveMOon
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 11. 21:04 - Szerkesztve: alivemoon
Kering a neten egy hardfile amit még Luise rakott össze, abban minden benne van ami kell.
Itt!
|
Guybrush
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 11. 23:40
Köszi szépen.
Quoting: charlie Egyebkent SAS/C vagy GCC ajanlott a fejleszteshez, esetleg VBCC es a legtobb hardcorebb arc az siman CED es shell kombinaciojaval dolgozik. :)
Ezekről meséljetek még bővebben mert igazából az A500-on szeretném írni a programokat, öreg motorosok help me...! :)
Persze még guglizok kicsit, meg túrkálok régi GURU-kat, CoV-okat is programozástechnika rovat után. Bár azt hiszem ott inkább assembly nyelv volt a fő téma.
|
AliveMOon
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 05:24
Szerintem CygnusEd lesz meg parancssoros fordítás.
Talán ezt nézd meg!
|
dh1
Mr. DTP
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 11:50
OHH ez meg uzemel?
|
YADA
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 11:57
A500 alatt a C erosen nyogvenyelos, nagy memoriabovites es hdd minimum letszukseglet hozza, es egy jo turbokartya (vagy egy gyorsan hato altato beszedese minden forditasi lepes elott). Floppyrol hasznalni a500 alatt a legdurvabb mazochimus.
A C compilerek nem a memoria takarekossagukrol hiresek, nem veletlen hogy inkabb az agyonoptimalizalt assemblerek terejdtek el inkabb. (a devpac assembler tuti kivetel, regi motoros, a C compilerek szinte osszes hatranyaval)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 12:18
Ja ezt akartam enis kerdezni, hogy ugye nem FDD-rol ohajtja az ur eloadni mindezt, mert akkor leginkabb a sikitva rohoges a valasz. :)
En meg HDD-rol is netzesnek tartanam hatekonysag szempontjabol az effele mokakat, mezitlabas 500-ason. 1990-91-ben, az 500-as nepszerusegenek csucsan persze mas szelek fujtak, de ahogy ma mar C64-en sem akarnak DATA sorokban gepi kodot bepotyogni, mint a regi szep idokben, mar Amigan is megvaltoztak az idok...
|
Guybrush
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 13:20
:))))) Nem, van CF IDE HDD, procifoglalatos belső bővítő, rajta telepített rendszer meg minden. Mohicantól vettem korábban.
Így meg is kaptam a kérdésemre a választ, vagyishogy mivel és hogyan programozták anno ezeket a vasakat. Eszerint a C nyelvet nem olyan fontos ezen a gépen erőltetni, akkor az assembly felé fordulok. (Ha már oldskool, legyen export :P)
Köszi a segítséget mindenkinek!
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 15:22
@Guybrush: Igazabol attol fugg, mire kell. Kemenyen grafikai cuccoknak en csak assemblyben allnek neki. Meg ugyan az igaz, hogy az AmigaOS-t foleg C-ben irtak, de ne felejtsuk el, hogy a fejlesztok Sun workstation gepeken dolgoztak, a mar emlitett cross-compiling modszerrel, kesobb pedig az A500-nal joval erosebb Amigak is rendelkezesukre alltak.
|
YADA
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 16:16
De hogy ne legyen teljesen igazad nem teljesen C-ben kodoltak, hanem a hires-hirhedt bcpl nyelven :), ezert olyan kib****tt f*s a dos memoria kezelese.
|
Guybrush
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 16:42
@Chain-Q: inkább kísérletezés, tapasztalatgyűjtés, tanulás a cél, no meg persze hajt a kíváncsiság... Van egy kollégám aki a PIC mikrokontrollereket is assemblyben programozza, és irtózik a C nyelvtől... :)
|
Chain-Q
Divatamigás
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 19:40
YADA:
Amennyire en tudom:
- A kernel (exec.library) 68k assemblyben van. - Az AmigaDOS (dos.library, es kornyeke) eredetileg valoban BCPL-ben volt, de mar a 2.x-re ujrairtak a nagy reszet C-ben. - A tobbi (graphics, intuition) mindig is C-ben volt, esetleg itt-ott assembly betetekkel.
|
YADA
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 19:56
PIC alatt is jo a C, csak nem mindegy melyik ceg compileret hasznalja az ember. A hivatalos microchip (tokomtuggya mi a ceg neve manapsag) programok regebben szart se mertek, gondolom ma sincs ez maskent, habar lattam hogy manapsag egy netbeans alapu IDE feluletet irtak hozza, ami sokat lendithet a dolgokon, fenyevekkel jobb mint a regi Delphi-ben kodolt szemetbanya volt (alap vicc: nyiss ket ablakot, gepelj az egyikben es scrollozz, aztan anyazz mert a masik ablakban scrollozodik a szoveg :) ) Persze annal meg a CED is sokkal jobb, es most NEM a Delphi-t anyaztam.
|
YADA
Tag
|
# Elküldve: 2012. Ápr. 12. 20:18
Csarli: A DOS ujrairasa sajnos nem sokat javitott a dolgokon, mert a BCPL pointerek tovabbra is hasznalatban maradtak a kompatibilitas megorzese erdekeben...
|
dekanyz
Tag
|
# Elküldve: 2012. Júl. 09. 12:33
Van ez az oldal: http://bounties.morphzone.org/ A legaljan 3 bounty: Tutorial: How to start programming for MorphOS - Part1-3
Elvileg ezek mar kesz vannak... hol lehet elolvasni oket? A gugli nem talaja...
|