Hírek | Archívum | Fórum | IRC | Amiga | AmigaOS | FAQ | RSS

 - Fórumok - Regisztráció - Keresés - Statisztika - Szabályzat - Pegasos.hu fórum
forum.amigaspirit.hu / Fejlesztés / BSzili portok, fejlesztések (MOS/OS4)
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Szerző Üzenet
dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 26. 09:46


Itt dumcsizuk meg BSZili kivalo munkait, megosztva a tapasztalatokat, segitve a fejleszteseket, portokat!

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 26. 14:16


Megjott a Radeon 9800 Pro 256 megas vas a PEGA2-be.
Majd tolok fel Jedy FPS ertekeket errol is!

teo
Tag
# Elküldve: 2014. Máj. 26. 17:39


http://obligement.free.fr/articles_traduction/itwbiro_en.php

itt egy interju is. Respect!

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Máj. 26. 18:05


Volt mar masik topicban. :) De ja, sose eleg belole!

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 11:37 - Szerkesztve: BSzili


Kiváló munkák? Végül is, nem kizárt hogy akad köztük olyan is :D Visszatérve a Jedi Outcast-ra, apróbb gondokat már felfedeztem a menüben, és javítottam. A legnagyobb gáz az lesz, hogy a Jedi Academy-ben teljesen más az időjárás effekt rendszer, ezért ilyen borzadályok előfordulhatnak:
https://github.com/JACoders/OpenJK/issues/548

Ha a JK2-es effekt kódot alátolom, akkor tuti megjavul, csak előtte még puhatolózok kicsit, hogy mit fogadnának be a fő repóba.

Ja igen, akit érdekel itt a forrás: https://github.com/BSzili/OpenJK/tree/amiga

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 12:58


Oooo ... ize Outcast MOS verzio nincs? :)

Vagy ez mar jol megy OS4 alatt? :)

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 13:01


Hasonlóan megy mint a Jedi Academy, a gépigénye talán egy kicsivel barátságosabb. MorphOS verzió nem lesz amíg nem sikerült kideríteni, hogy mitől fagyogat.

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 13:55


A forrás kint van már? Hogy esetleg más is beledebugolhasson...

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 14:36


Naná, lásd az előző előtti hozzászólásomat :)

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 15:08


ÖÖööö, bocsi, ha az ember sokat van write only userek között, néha ő maga is azzá válik... :) :P

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 16:35 - Szerkesztve: charlie


@BSzili:

BTW, a setenv save TGL_DEBUG 1

(Vagy TGLDEBUG 1, nem emlékszem...) Gondolom ismert? A TinyGL elképesztő mennyiségű debugot kezd a logba tolni ilyenkor. Hátha valamiből kiderül, hogy mitől hány be az OpenJK MorphOS-en, simán lehet bug is a rendszerben...

Annyi még a trükk, hogy az ENV változó beállítása után flusholni kell a tinygl.library-t és újra betölteni: "flushlib tinygl.library".

Ha ismerted akkor bocs megint. :) Csak nem tudom mikor lesz időm ránézni, hátha addig ez segít valamit...

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 16:52


Ok, lehet kapni MOS tesztverziot? Szivesen segitek!

Magyaritottam ezt is! Es ezzel kapcsolatban talaltam egy bugot.
Szal a Academy-vel ellentetben itt az atvezetoknel nem teszi ki a szoveget az OS4 verzio! Semmilyen nyelven sem ... meg futok vele egy kort, hatha en benaztam azert ...

Akit erdekel erdeklodjon nalam privatban:

dh1 at amigaspirit dot hu

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 18:46 - Szerkesztve: BSzili


@Chain-Q
Tudok a TGLDEBUG környezeti változóról, bár az OpenJK teszteléskor még nem próbáltam. Régen alapból be volt lőve a user-startupban, csak amióta fel lett turbózva kiszedtem :)

@dh1
A forrásból bármikor lefordul MorphOS-en, csak egy make-et kell neki nyomni. Az oldalamra nem akarom feltenni, nehogy megvegye valaki a játékot csak azért, hogy szétfagyjon a gépén. Már kaptam bőven logot jótét lelkektől, de csak annyi derült ki, hogy random helyeken hal el.

Az átvezető feliratok nálam se mennek OS4-en, ez tuti valami big-endian/little endian gebasz lesz.

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 22:31


@BSzili:
Régen alapból be volt lőve a user-startupban

Az minek? :) Mármint: miért nem jobb a setenv save, ami leteszi fájlként a cuccot az ENVARC:-ba, ami bootkor felmásolódik az ENV:-be és nemkívánt esetén egyszerűen törölhető?

Na persze mindegy, bikeshed meg részletkérdés...

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 27. 22:38


Nekem egyszerűbb volt kikommentelni amikor nem kellett, mint kitörölni ENVARC:-ból, aztán megint beállítani ha kell. Persze most már annyi debug infót tol, hogy egyik megoldást se használnám.

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 09:13


Quoting: BSzili
Az átvezető feliratok nálam se mennek OS4-en, ez tuti valami big-endian/little endian gebasz lesz.


Te is magyaritottad az Outcastet vagy az Academyre mondod ezt? Mert Academy nalam jo!

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 12:17


Ja bocs, én a Jedi Outcast-ra gondoltam. Nálam abban nem akart OS4-en megjelenni a felirat az átvezetőben, de lehet csak én néztem be valamit. A Jedi Academy-t ki fogom próbálni, hogy nálam mit művel.

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 14:03


En is az Outcastrol beszelek kollega! :)

Academy-nel van szepen atvezetoknel felirat Outcastnel nincs.

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 15:04


Na csak felfogtam, hogy miről van szó :P A lényeg, hogy a Jedi Outcast-ban magyarítás nélkül sincs egy darab felirat se. Telenyomom debuggal, aztán kiderül mi baja van.

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 17:17


Nem :D

A jatekban vannak atvezeto videok, animaciok, ahol a sztorit meselik, ott az Academyben is megjelenik a magyar vagy angol felirat. Es ugye a jatekon belul, az akciokepernyon is vannak szovegek, feliratok, hintek stb. Az is szepen magyar.

Mig az Outcastben csak a jatek kozbeni feliratok jelennek meg szepen magyarul, az atvazeto animoknal sajnos semmisem jelenik meg, meg kulfoldi szoveg sem ...

Meg egy eszrevetel. OS4 alatt mindket portban ha a szinmelyseget 32 bitre allitom azonnali GreamReaper a jutalom leOKezaskor, 16 es defaultnal nincs para ... a textura lehet 32-16-default nincs gond (Ati R9000Pro / 128 mb)

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 17:26


Én is az átvezetők felirataira gondoltam, csak kicsit szűkszavúan fogalmaztam. Nekem nem volt gond a 32-bites színmélységgel, legalábbis a JKA-ban, JO-nál nem próbáltam. Esetleg egy egy stacktrace-t tudsz adni, hogy lássam hol vacakol?

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 17:42


Kuldtem vmit? Ez kell? :)

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 17:54


Tökéletes, innentől átveszem a nyomozást!

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 28. 23:49


Megvan miért nem mennek a feliratok... ritka gusztustalan kód, ami szerintem csak véletlenül működik x86-on, mert ott minden argumentum a stack-re van tolva. Nem mellesleg emiatt volt lyukas 1-2 modell is. Csak okulásképpen:

const char *CG_Argv( int arg ) {
static char buffer[MAX_STRING_CHARS];
cgi_Argv( arg, buffer, sizeof( buffer ) );
return buffer;
}

és utána csinál egy olyat, hogy:

CG_CaptionText( CG_Argv(1), cgs.sound_precache[atoi(CG_Argv(2))] );

Na itt az összes CG_Argv ugyanazt az értéket fogja visszaadni a függvénynek. Jaj mamám...

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Máj. 29. 01:10


:)

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Máj. 29. 16:06


A hibákat javítottam, archívum frissítve. A 32-bites színmélységgel az volt a gond, hogy MiniGL-el nem lehet ilyen kontextust létrehozni. Most jól meghekkeltem, hogy nyisson helyette 24-biteset, ami a default.

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Jún. 04. 11:11 - Szerkesztve: dh1


Bekerult a PEGA2-be egy Radeon 9800Pro / 256Mb
Memorajel: 324 MHz GPU orajel: 378 MHz

OS4 es MOS is 128 megat lat csak belole, gondolom ilyen a driver ...
(OS4-en a HD Radeon driver is csak 256 megat lat minden AMD kartyan)

Oooooo ...
A Jedi portoknak OS4 alatt kellene menni 9800Pro-n?
Vagy OS4-en nincs meg 9800 alatt semmifele 3D tamogatas, faxom sem tudja mar ... hogy most mi Warp3D-s meg mi nem ... namert nalam nem mennek ... :)

MOS alatt megy szepen az Academy.

12-32 FPS kozott. 1600x1200-ban, 32 bit, fullscreen, geometria maxon, textura kozepesen, trilinear, shaderek on, video sync on, minden arnyek es fenyeffekt bekapcsolva volumetrikus arnyek modban.

Igy eleg hektikus, mert a fenti ertekek kozott mindent lehet merni.

A textura minoseg novelesevel aranyosan lassul a jatek, mig legmagasabb minosegenel mar nem eleg az 1 giga ram sem, tudom ide kene a textura tomorites tamogatas vagy mi ... 1 fps es a hang szaggat

Erdekes, hogy a vsync kikapcsolasa nem plusz fps-t hoz hanem 2-3-al kevesebbet. Ha off akkor nem tudok kicsikarni 32 fps semmilyen sceneben, csak 29-31 ... :)

Egyik verzio alatt sem lehet 1600x1200-nal magasabb felbontast beallitani, mert a kovetkezo neki a 2048x1536, amilyen felbontast tudo monitorom nincs es kivalasztva kep sem lesz ... szal asszem ez a bug a PC-s verziot is erinti ... ott sem tudtam 1600x1200 feletti normalis felbontasertekeket valasztani ...

Kozben bekerult a PEGA2-be egy Audigy2 is ...
Erdekes, hogy mind OS4 mind MOS alatt tulvezereltnek tunik a cucc, aka recseg, torzit ... mixerrel bele kell nyulni, hogy jo legyen ... erdekes, eddig az alaplapi AC kodekeknel ilyet nem tapasztaltam sem Pegan sem SAM-en ... (szerk.: visszaallva alaplapi kodekre, az ugyan azon beallitasokkal messze halkabb mint az Audigy2, valoszinuleg ez az oka a tulvezerlesnek, hogy a megszokott beallitasok tulzoak az SB-hez ...)
Az FPS-re nem volt hatassal az Audigy ... sem rosszabb sem jobb nem lett ... neten olvastam, hogy OS4 alatt a RunInUAE cuccok hangkartyaval par FPS-el tobbet tudnak ... ezt meg majd ezutan tesztelem)

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2014. Jún. 04. 12:35


itt a megoldas:
ATI Radeon 9800pro 128 MB
Working but no 2D acceleration and no Warp3D support, overlay works


Erdekes ezt shol nem reklamozza a Hype ... kanyjukat ...

Chain-Q
Divatamigás

# Elküldve: 2014. Jún. 04. 13:01 - Szerkesztve: charlie


@dh1:
Breaking news: a Radeon 9800 R300 alapú, a késői PowerBookokban lévő chip közeli rokona, ezért nincs MorphOS alatt sem Warp3D hozzá (csak OpenGL). OS4 alatt csak a max. az R200-as chipeken (R9200 a teteje) van bármiféle 3D gyorsítás, szerintem lassan kb. 8 éve ez a helyzet...

A 2D kb. csak "véletlenül" működik ezeken a kártyákon a meglévő driverrel, mert az R300/R400 chipek 2D alrendszere kb. 1:1-ben a korábbi chipekből jön, a 3D-t viszont teljesen átalakították.

Pluszban ha van is compositing, az is jóval lassabb lehet rajta OS4 alatt, mert - legalábbis MorphOS-en - az alpha átlátszóságokat meg ezeket a rendszer a chip 3D részével számolja, ami ugye tök más mint az R200-on.

Szerinted korábban miért nem ezeket használta mindenki Pegasosban, ha egyszer működik? :) Hát ezért, korábban nem volt 3D semmi alatt ezzel (max. Linux, az meg...), szóval jó reggelt. :)

BSzili
Tag

# Elküldve: 2014. Jún. 04. 14:01


dh1
Nem bug, hanem feature. Az összes id Tech játékban van egy adag előre definiált felbontás, abból lehet választani. Quake3 fölött be lehet állítani saját felbontást is, imigyen:
r_customheight xxx
r_customwidth yyy
r_mode -1

. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
forum.amigaspirit.hu / Fejlesztés / BSzili portok, fejlesztések (MOS/OS4)
 
 

Powered by PHP forum software miniBB™ © 2001-2017