Hírek | Archívum | Fórum | IRC | Amiga | AmigaOS | FAQ | RSS

 - Fórumok - Keresés - Statisztika - Szabályzat - Pegasos.hu fórum
forum.amigaspirit.hu / Classic hardver / NTSC / PAL kérdés
Szerző Üzenet
XMarci
Tag
# Elküldve: 2013. Jún. 27. 12:22 - Szerkesztve: inkalsecurity


Sziasztok!

Eléggé kezdő vagyok AMIGA témában, úgyhogy kéretik nem nagyon hangosan nevetni ha marhaságot kérdezek.
Nemrég szereztem egy kiváló minőségű A500-ast. Beszereztem hozzá pár cuccot, de jelenleg még az RGB-SCART kábelre várok, modulátorom pedig nincs, úgyhogy még nem tudtam kipróbálni. Amíg a különböző kütyükre várok, utánaolvastam pár dolognak, és azt találtam, hogy az amcsi gépek NTSC videójele egy csomó PAL szoftvernél bezavar... ez pedig bizony egy amerikai gép.
Amennyire utánaolvastam, említettek pár megoldást az NTSC / PAL váltásra, amennyiben az Agnus chip 8372A típusú, mert a 8370 és 8371 vagy NTSC, vagy PAL, és nem tudja mindkettőt. Az alaplap típusától függően írták hogy mit kell csinálni, amennyiben Rev5, vagy Rev6 az alaplap, de ezeket ti biztos jól tudjátok.
Felnyitottam a gépemet, és láttam, hogy az alaplap Rev5, az Agnus pedig 8370, szóval ez bizony tényleg NTSC.

És most rátérnék a kérdésemre:
Én csak annyit szeretnék, hogy az Amigám PAL típusú legyen. Nem akarok azért forrasztgatni hogy egy esetleges 8372A Agnus tudjon 1megát kezelni, nem akarok kapcsolót az NTSC/PAL módok között, csak annyit hogy legyen PAL.
Mivel nem értek hozzá, gondoltam megkérdezem, hogy jól sejtem-e, hogy ehhez megtehetem azt, hogy a 8370-es Agnusomat kioperálom a gépből, és a helyére ilesztek egy 8371-est? Vagy akkor is kell jumpereket forrasztani, a chip valamelyik lábát meghajlítani, stb.?
Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

Sziasztok!

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2013. Jún. 27. 12:37


Rev5-nel elvileg a 41-es labat kell inaktivva tenni es kesz...
Persze 3871-el, de nem volt a kezemben meg NTSC amiga ...
Szal nem 100%-os info ...

dh1
Mr. DTP

# Elküldve: 2013. Jún. 27. 12:50